20 Şubat 2012 Pazartesi

GELİŞİM ALANLARI-SAYFA 115-116


Bu fotoğraftaki tatlı kız Ceren.6 yaşında ve anasınıfına gidiyor.Onunla iyi anlaştığım için etkinliği birlikte yaptık.Etkinlik sırasında gayet  açık cevaplar verdi.Bu konuda hiç zorlanmadık.
SAYI
Ceren’e aynı sayıda iki sıra sarı renkte daire şeklinde nesneler gösterdim. İki sırada eşit sayı olup olmadığını sorduğumda Ceren eşit sayıda olduğunu söyledi. Birinci sıradaki nesneleri araları açılarak sıraladım. Ceren’e her iki sıradaki yuvarlaklar eşit mi, yoksa biri daha mı fazla diye, sordum. Ceren ise iki sıradaki nesneleri saydı ve bana cevabı söyledi. Yani yine ikisi eşit dedi.
UZUNLUK
Ceren’in önüne aynı uzunluktaki iki çubuk koydum ve aynı uzunlukta olup olmadığını sordum. Ceren aynı uzunlukta olduğunu söyledi. Çubuğun birini sola diğerini sola ittim. Yine Ceren’e aynı uzunlukta olup olmadığını sordum. Ceren ise üstteki çubuğun uzun olduğunu söyledi.
SIVI
Aynı miktarda iki su bardağına su koydum. Ceren’e bardakta eşit miktarda su var mı diye sordum. Ceren ise “evet” dedi. Daha sonra bir bardaktaki su aynı kaldı. Diğer bardaktaki suyu geniş tabanlı bir cam tepsiye boşalttım. Bu cam bardakta ve tepside aynı miktar su mu var diye sorduğumda bardaktakinde daha fazla olduğunu söyledi.

MADDE
Aynı büyüklükteki iki hamur topu Cerene gösterip eşit olup olmadığını sordum. Ceren bana eşit olduğunu söyledi. Hamur topun birini sosis haline getirdim ve yine eşit mi diye sordum. Ceren ise sosisin daha büyük olduğunu söyledi.
ALAN
Cerenin önüne iki tane kendi çizdiğim kuzu resmi koydum. Daha sonra eşit iki yeşil kartondan ot kestim ve resmin sağ üst köşesine koydum. Cerene bu kuzuların eşit miktarda ot yiyip yemediklerini sordum Cerende yediğini söyledi. Daha sonra ikinci aşamada bir resimdeki otun yerine otu parçalara ayırarak resmin üzerine dağıttım. Hangi kuzunun daha fazla ot yediğini sordum ve oda parçalara ayrılmış olanın daha fazla ot yediğini söyledi.
HACİM
Bütünüyle aynı özelliklere sahip iki hamur top, aynı şekilde ve aynı miktarda su olan iki bardağa atarak toplar bardağa atıldığı zaman su seviyeli eşit mi yükselir diye sorduğumda, Ceren eşit seviyede olduğunu belirtti. Daha sonra bir bardaktan topu çıkarıp şeklini değiştirdim. Aynı sıvının içine koydum. Sıvıların eşit seviyede olup olmadığını sordum. Ceren şekli değişen topun su seviyesinin fazla olduğunu söyledi.

AĞIRLIK 
Aynı büyüklükte ki ve ağırlıkta ki iki hamur topu Ceren’in önüne tartılarak aynı ağırlıkta olup olmadığını sordum. Ceren aynı olduğunu söyledi. Topları terziden indirip birinin üstüne bastırarak yeni bir şekil haline getirdikten sonra iki topun eşit ağırlıkta olup olmadığını sordum. Bu sefer eşit ağırlıkta olmadığını söyledi.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder