28 Şubat 2012 Salı

ÇOCUK RUH SAĞLIĞI-SAYFA 64-ARAŞTIRMA

Okul çağında olan ailelerle görüşme araştırması için en uygun kişi olarak halamı seçtim. Çünkü kuzenim 6 yaşında ve anasınıfına gidiyor.
Çocuğunuzu okula hazırlama konusunda neler yapıyorsunuz?
·         Okula uyumunu kolaylaştırmak için anasınıfına gidiyor. Anasınıfına hem paylaşımcı hem de arkadaş ortamında iletişim kurabilsin diye gönderdik. Anasınıfının şimdiye dek çok yararını gördük. Biraz da olsa utangaçlıktan yani diğer kişilerle iletişiminde ki zorluklardan kurtuldu. El becerileri daha da gelişti. Arkadaş ortamı edindi.
·         Kendi temel ihtiyaçlarını kazanmasında ( yemek yeme, tuvalete gitme)destek olmaya çalışıyoruz.
·         Okula gitmenin güzel ve önemli olduğunu vurguluyoruz.
·         Etkinlik kitapları, hikâye kitapları, boyama kitapları alıyoruz.
·         Bazı sorumluluklarını yerine getirmesini -mesela oyuncaklarını toplama gibi-sağlıyoruz.
Okulda yazdığımız soruların cevapları için anneme,yengeme ve halama  başvurdum. Sorular:
  1.   Çocuklarınız okula istekli mi başladı?
  2.   Birlikte ödev yapar mısınız?
  3.   Çocuğunuzun okula gitmek istemediği zamanlar oldu mu?
  4.   Ödevlerini yapmaya istekli miydi?
  5.   Çocuğunuz okuldan memnun muydu?
  6.   Okuldan geldiğinde bugün nasıl geçti diye sorar mıydınız?
  7.    Çocuğunuz başarılı bir öğrenci miydi?


İlk önce kendi adıma anneme sordum;  
1.soru: Evet çok istekli başladın.
2.soru: Her zaman birlikte ödev yapardık.
3.soru: Hayır her zaman istekliydin. Gitmediğin zamanlar bile üzülürdün.
4.soru: Evet istekliydin.
5.soru: Evet memnundun ayrıca arkadaşlarını ve öğretmenlerini çok seviyordun.
6.soru: Evet hatta okuldan geldiğinde bazen çok sinirli olup bana kızardın.
7.soru: Sınıfın örnek öğrencilerinden biriydin
Daha sonra yengeme sordum.(Kuzenim şuan 15 yaşında.) 
1.soru: Evet
2.soru: Evet                                           
3.soru: Her zaman olmasa da nadiren olmuştur.
4.soru: Bazen çok zorluyordu.
5.soru: Evet                                           
6.soru: Evet
7.soru: Çok başarılı değildi.
En son olarak halama sordum.(kuzenim şuan 13 yaşında)
1.soru: Evet
2.soru: Evet ama bazen beni yanında istemezdi.
3.soru: Hayır  
4.soru: Evet
5.soru: Evet
6.soru: Evet
7.soru: Şuan çok olmasa da ilkokulda çok başarılıydı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder