13 Aralık 2011 Salı

GELİŞİM ALANLARI-SAYFA 86-ETKİNLİK ÖRNEĞİ 5



ETKİNLİK ÖRNEĞİ-5
Etkinlik Türü : Hareket
Etkinlik Adı: Renklerin Hareketi
Amaç
Şekil / hareket ilişkisi kurabilme
Problem çözebilme
İki el-göz koordinasyonunu sağlayabilme
Küçük kas motor becerilerini etkin kullanabilme
Büyük kas motor becerilerini etkin kullanabilme
Verilen sayı kadar hareketi yapabilme
Materyal: Renkli kartonlar, çeşitli dergiler, gazeteler, çeşitli nesneler, makas vb.
materyaller.
Ön Hazırlık
Etkinlik öncesi çocuklarla birlikte çevredeki nesneleri, çeşitli dergi ve kitapları
inceleyin. Renkler ve şekiller hakkında sohbet edin. Gördüğünüz her nesnenin
şeklini ve rengini tanımlayın.
Renk ve şekilleri bir araya getirdiğinizde neler yapabileceğinizi tartışın.
Uygulama: Çocuklarla birlikte önceden hazırladığınız renkli fon kartonlarının ve
materyallerin bulunduğu masanın başına oturun. Daha önceki bilgi ve deneyimlerinize
dayanarak çocuklarla birlikte renkli fon kartonlarından 30 cm çapında daire, üçgen, kare ve dikdörtgen şekilleri keserek hazırlayın. Daha sonra çocuklarla birlikte rahat hareket edebileceğiniz bir alan seçin. Önceden hazırlamış olduğunuz şekil kartlarını bir kez daha tanımlayın ve çocuklarla birlikte her bir şekil kartı için bir hareket (Çocukların yaş ve gelişim düzeylerine göre örn. daire için kolları yukarı kaldırma, üçgen için yere çömelme, kare için olduğu yerde sıçrama, dikdörtgen için el çırpma vb.) belirleyin. Her bir şekil için belirlediğiniz hareket, çocuklar tarafından iyice anlaşıldıktan sonra kartların arasından bir tanesini seçin ve çocuklardan ilgili hareketi yapmasını isteyin. Aynı uygulamayı diğer şekil kartları için uygulayın.

 Etkinliğim için bir üçgen,bir dikdörtgen,bir daire ve bir de kare kullandım.Bu geometrik şekilleri farklı renkteki kartonlardan keserek yaptım ve göz ve ağızlar yaparak sadelikten uzaklaşmaya çalıştım.



Etkinliğe önce hazırladığım şekiller hakkında bazı sorular sorarak başladım;
•Bu gösterdiğim şekillerin ne olduğunu biliyor musunuz?
•Peki hangi şekiller var burada?
•Bu şekiller hangi renk kartonlardan yapılmış?
•Bu şekillerle sizce ne yapabiliriz? gibi


Sohbetten sonra her bir geometrik şekil için bir hareket belirledim .
DAİRE:Kolları yukarı kaldır
ÜÇGEN:Yere çömel
DİKDÖRTGEN:El çırpma
KARE:Oturduğu yerden yukarı zıplamak

Ve onlardan bu geometrik şekillerin isimlerini söylediğimde bu hareketleri birlikte yapacağımızı söyledim.Tabi ki bu hareketleri hemen öğrenemeseler de 4-5 kez tekrarladıktan ve alıştırmalar yaptıktan sonra artık hareketleri öğrenmişlerdi ve ben mesela dikdörtgen dediğimde el çırpmaya hazır hale gelmişlerdi.Daha sonra da etkinliği hızlar katarak bir geometrik şekilden diğerine geçerek yaptırdım ve bu şekilde psikomotor alanda gelişimlerine katkı sağlamış oldum.




Etkinliğimizin bitiminden sonra şekillere bakarlar iken bir kare J


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder