25 Kasım 2011 Cuma

RUH SAĞLIĞI-ANEKTOD ÖRNEĞİ-SAYFA 26

GÖZLEMCİNİ ADI,SOYADI :Betül ATEŞ
GÖZLENEN ÖĞRENCİNİN  TAKMA İSMİ: AKILLI BIDIK
YER:Rüştü Akın AKTML Uygulamalı Anaokulu-Akıllı Bıdıklar Sınıfı 
TARİH:17.11.2011
08.00:Akıllı bıdık okula babasıyla geldi ve kapıdan girer girmez babasından ayrılacağı için ağladı ve ağlayışını üstünü çıkarken bile sürmekteydi.
08.05:Akıllı Bıdık benim yanımda babasını ,okulu bitene kadar kapının ordaki koltukta beklemek istedi.(Ben anaokulunda nöbetçiydim ve yerim kapının orda olan bir koltuktu.)Öğretmeni akıllı bıdığın diretmesi üzerine bana ona göz kulak olmamı istedi ve bu sırda akıllı vıdık benimle getirdiği oyuncakları oynamak istedi.
08.10:Akıllı bıdık beni bırakmıyor ve bensiz sınıfa girmek istemiyordu.Ben de ona birlikte sınıfa girerek arkadaşlarıyla birlikte oynamayı teklif ettim  ve kabul etmesi üzerine benim elimi tuttu,sınıfa girdik ve istediği oyunu oynamaya başladık.
08.15:Akıllı Bıdığın sınıf arkadaşı Yumurcak J akıllı bıdığın elindeki oyuncaklarına bakmak istedi fakat akıllı bıdık arkadaşını eliyle itti ve ağlamaya  başladı.
08:25: Sandalye kapmaca oyununa geçildiğinde akıllı bıdık dans ederken arkadaşlarına bilerek çarpıyor ve onların oymasına engel oluyor,onları düşürüyordu.Akıllı bıdık yanmasına rağmen hala oyuna girerek düzeni bozuyordu.
08.30:Ben sınıftan kahvaltıyı hazırlamaya yardım etmek için çıktığımda akıllı bıdık bunu farkederek hemen koşarak peşimden geldi ve kahvaltısını öğretmeni ısrar etsede kahvaltısını yapmak istemedi.Arkadaşları kahvaltı yaparken,o benim yanımda  oturuyor ve babasının ne zaman geliceğini soruyordu.
Bir sonraki hafta yine bir görev için gittiğimde akıllı bıdığın sınıfta olmadığını branş öğretmenimizin  odasında durduğunu gördüm.
YORUM: Akıllı Bıdık öğretmenini sevmesine rağmen okula ve arkadaşlarına  adapte  olamamış,anne ve babasına  çok bağlı bir çocuk olduğu görülüyor ve onlara çok güveniyor. Bu nedenle anaokuluna uyum sürecinde ilk günlerde annenin de okulda kalması yararlı olacaktır. Çocuk anneyle aynı sınıfta durma ihtiyacı duyuyorsa o  oyun oynarken anne bir köşede kitap, dergi vs okuyabilir, zamanla uzaklaşma ve güven çalışmalarına devam edilmesi yararlı olacaktır. Annesinin okulda olduğunu hisseden çocuk kendini daha rahat hissederek oyunlara katılacak  ve birlikte olduğu öğretmenine, arkadaşlarına  güven duyacaktır. Anne ve öğretmen birlikte hareket etmeli  ve zamanla anaokulundaki gereksinimlerin karşılanması anneden öğretmene geçmelidir.Öğretmenine güven duyan bir çocuk  zamanla annenin  yokluğundan kaygı duymayacak, okula- arkadaşlarına uyum sağlayarak sağlıklı bir sosyalleşme süreci geçirmiş olacaktır.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder