1 Aralık 2012 Cumartesi

SANAT ETKİNLİKLERİ-TUZ SERAMİĞİ

Grafon Kâğıdı Hamuru
Bu çalışmamıza başlamadan önce gazete kâğıdını kirlenmemesi için masamıza serdik.Daha sonra getirdiğimiz kabın içerisine 1 tabak ıslatılıp (ne kadar boya çıkmasını istiyorsanız o kadar koyabilirsiniz) ufalanmış grafon kâğıdını,1 çorba kâğıdı tuzu ve hamur kıvamına gelecek şekilde göz kararınca unu koyuyoruz. Elimizle biraz grafon kâğıtlarını birbirindan ayırıyoruz. En son olarak suyunu süzüp, yoğurmaya başlıyoruz. Ben tuz seramiğinde biraz acemi olduğum için hamur kıvamını tutturmakta biraz zorlandım ve bu kıvamı tutturana kadar da un ekledim. En son güzel bir kıvam oluşturabildim. Hamurun rengi grimsi bir renk oldu. Çünkü farklı renklerde grafon kâğıtlarını kullandım. Bu hamurdan tırtıl yapmaya karar verdim. İlk olarak hamurları top şeklinde yapıp, biraz beklettim ve daha sonra guaj boya ile boyadım. Ortaya da bu sonuç çıktı.
NOT: Bu çalışmada İmge, Şeyma ve Tuğba’nın katkıları büyüktü J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder