26 Aralık 2011 Pazartesi

ÇOCUK RUH SAĞLIĞI-SAYFA 50-ARAŞTIRMA

Çocukların eğitimi ve yetiştirilmesinde genel eğitimin eksik olduğu kabul edilmektedir. İnsanlar herhangi bir meslek sahibi olmak için eğitim görürken, anne ve baba olmak için ve çocuk eğitimi, bakımı konularında hiçbir eğitimden geçmezler. Genel olarak üç tip çocuk yetiştirmede yöntemine rastlanmaktadır. Otoriter yaklaşımda, çocukta istenilen davranışın geliştirilmesi katı kurallarla sağlanır.
Demokratik yaklaşımda anne baba çocuklarından beklediği davranışın nedenlerinin çocuk tarafından anlaşılması için çeşitli açıklamalar yapar ve benimsemesini sağlamaya çalışır.
Çocuğu kendi haline bırakan ailelerde ise çocuk deneme yanılma yoluyla çevresini tanımakta ve keşfetmektedir. Kendisine fazla güvenen, kendini denetleyen, sorgulayan, araştırıcı, kendiyle barışık çocukların anne-babaları çocuğu hem denetler, hem de ondan bazı şeyleri talep eder. Aynı zamanda çocuğa karşı şefkatli, sıcak, akılcı davranılması ve çocukla iletişime her zaman hazır, istekli ve teşvik edici olunması gerektiğini bilirler.
Çocuğundan uzak ve daha az sıcak, otoriteler tarzda davranan anne-babaların çocukları ise kendinden daha az hoşnut, içine kapanıklık ve hırçın davranışlar belirlenir. Çocuğun iradesini kırmak için zor kullanmanın gerekli olduğunu düşünürler. Bu tür davranışların yoğun olduğu ailelerde çocuklar daha öfkeli ve pasif kişilik yapısına sahip olurlar.
Anne babalar akılcı ve soruna yönelik anlayışla çocuklarını yönlendirmelidirler. Konuşarak, iletişimle teşvik ederek, davranışların arkasında yatan mantığı anlatmaya çalışmalıdırlar. Çocuğa ciddi ve tutarlı biçimde rehberlik edilmeli, aile içinde bazı sorumluluklar geç kalmadan verilmelidir.

18 Aralık 2011 Pazar

BİLİŞSEL GELİŞİM İLE İLGİLİ KELİME OYUNUNDA Kİ 28 KELİMEM

ETKİNLİK:Kelime oyunu
SÜRE:2 Dakika
KELİME:Düşünce
NASIL OYNANIR?:Öğretmen bir kelime söyler(bizimki düşünce idi.)Ve
Bu kelimemin bize hatırlattığı başka kelimeleri 2 dakika için de yazmamızı ister.
En çok kelime yazan alkışlanır.
BENİM KELİMELERİM:
Zihin-akıl-beyin-kelime-soru-algı-yetenek-dikkat-koordinasyon-eşgüdüm
Bellek-psikomotor gelişim-cümle-kavram-gelişim-duygu-bilişsel-zeka-
Sözel-dilsel-Türkçe-dil-zeka küpü-beceri-yaratıcılık-mantık-şekil-varlık

ÇOCUK BESLENMESİ -SAYFA 50-ETKİNLİK 4


ÇOCUK BESLENMESİ AFİŞ


View more presentations from edanurakmese.

17 Aralık 2011 Cumartesi

KORKUNÇ CANLI TENYA

NEDEN OLDUĞU RAHATSIZLIKLAR
  • Karın ağrısı, bağırsak boşaltımında sorunlara ve kilo kaybına sebep olabilir.
  • En yaygın belirti olarak; Yutaktaki hareketleri tükürük bezlerini uyardığı için, uykuda salya akıntısı ile ortaya çıkar.
  • Balık tenyasında B12 eksikliği saptanır.  

YAPILABİLECEKLER
  1. Cysticercosis tehlikesi nedeniyle özellikle domuz etinin çiğ yenilmesinden kaçınmak gerekir.
  2. Domuz, Sığır ve Balık ürünlerini, -10 derecede en az 5 gün saklamak ve yemeden önce iyice pişirmek her türlü parazit solucanın ölmesi için yeterlidir
  3. Bağışıklık sistemini zayıflatıcı ilaçlar alındığında et yemekten kaçınılmalıdır.Çünkü parazit bağışıklık sistemi zayıf olan kişiler (örneğin çocuklar) üzerinde daha kolay palazlanma imkanı bulmaktadır.






DAHA ÖNCE BLOGGER OLMADAN ÖNCE SINIFA GETİRDİĞİMİZ ÖDEVLERDEN BAZILARI :)








14 Aralık 2011 Çarşamba

ŞARKI ÖĞRETİMİ

ETKİNLİK:Şarkı öğretimi
OKUL:Pembe-Mavi çocuk yuvası
YAŞ GRUBU:5-6
ŞARKININ ADI:Kardan Adam yapalım
SÜRE:20 dakika
YÖNTEM:Tümdengelim Yöntemi
ORTAM:Sınıf
BU ŞARKI ÖĞRETİMİNİ NASIL UYGULADIM?
1-Parmak oyunu yaptım (küçük bir kız ve erkek bebek)
2-Şarkımı 5 kez tekrarlayarak onların öğrenmelerini sağladım.
ŞARKIM;
Haydi gelin çocuklar kardan adam yapalım)X2
Burnuna havuç,gözüne kömür,başına şapka takalım.)X2
Birde atkı bulalım,boynuna şöyle saralım)X2
Burnuna havuç,gözüne kömür,başına şapka takalım.)X2
İşte bu kardan adam ne de güzel bakıyor.)X2
Burnuna havuç,gözüne kömür,başına şapka takıyor.)X2
3-Tekerleme(Kedicik)
TEKERLEMEM;
Mini mini kedicik
Ağzı  burnu ufacık
Havaya attım hoppacık 
Yemek verdim yemedi
Süt verdim içmedi
Ninemin yünlerini
Atlayıp kapıverdi

13 Aralık 2011 Salı

GELİŞİM ALANLARI-SAYFA 44-FİZİKSEL ETKİNLİK YAPMA

Etkinlik : Büyü büyü,küçül küçül oyunu
Uygulama: Çocuklar ayakta durur. Öğretmen aşağıda verilen yönergeleri söylerken,
çocuklar bu yönergelere göre hareketler yaparlar.
Büyü büyü
Kollarını yukarı kaldır
Ayak parmaklarının ucuna bas
Daha çok yüksel daha çok yüksel
Büyü büyü kocaman ol, büyü büyü kocaman ol…
( Çocuklar en çok yükseldiklerinde, ara vermeden küçül küçül oyununa geçilir.)
Küçül küçül
Kollarını indir
Çömelerek büzül
Daha çok büzül, daha çok büzül
Küçül küçül minicik ol
Hareketlerin öykünmeleri yapılır.
NOT:Bu etkinlik lojmanlar kreşinde yapılmıştır.

GELİŞİM ALANLARI-SAYFA 86-ETKİNLİK ÖRNEĞİ 5



ETKİNLİK ÖRNEĞİ-5
Etkinlik Türü : Hareket
Etkinlik Adı: Renklerin Hareketi
Amaç
Şekil / hareket ilişkisi kurabilme
Problem çözebilme
İki el-göz koordinasyonunu sağlayabilme
Küçük kas motor becerilerini etkin kullanabilme
Büyük kas motor becerilerini etkin kullanabilme
Verilen sayı kadar hareketi yapabilme
Materyal: Renkli kartonlar, çeşitli dergiler, gazeteler, çeşitli nesneler, makas vb.
materyaller.
Ön Hazırlık
Etkinlik öncesi çocuklarla birlikte çevredeki nesneleri, çeşitli dergi ve kitapları
inceleyin. Renkler ve şekiller hakkında sohbet edin. Gördüğünüz her nesnenin
şeklini ve rengini tanımlayın.
Renk ve şekilleri bir araya getirdiğinizde neler yapabileceğinizi tartışın.
Uygulama: Çocuklarla birlikte önceden hazırladığınız renkli fon kartonlarının ve
materyallerin bulunduğu masanın başına oturun. Daha önceki bilgi ve deneyimlerinize
dayanarak çocuklarla birlikte renkli fon kartonlarından 30 cm çapında daire, üçgen, kare ve dikdörtgen şekilleri keserek hazırlayın. Daha sonra çocuklarla birlikte rahat hareket edebileceğiniz bir alan seçin. Önceden hazırlamış olduğunuz şekil kartlarını bir kez daha tanımlayın ve çocuklarla birlikte her bir şekil kartı için bir hareket (Çocukların yaş ve gelişim düzeylerine göre örn. daire için kolları yukarı kaldırma, üçgen için yere çömelme, kare için olduğu yerde sıçrama, dikdörtgen için el çırpma vb.) belirleyin. Her bir şekil için belirlediğiniz hareket, çocuklar tarafından iyice anlaşıldıktan sonra kartların arasından bir tanesini seçin ve çocuklardan ilgili hareketi yapmasını isteyin. Aynı uygulamayı diğer şekil kartları için uygulayın.

 Etkinliğim için bir üçgen,bir dikdörtgen,bir daire ve bir de kare kullandım.Bu geometrik şekilleri farklı renkteki kartonlardan keserek yaptım ve göz ve ağızlar yaparak sadelikten uzaklaşmaya çalıştım.



Etkinliğe önce hazırladığım şekiller hakkında bazı sorular sorarak başladım;
•Bu gösterdiğim şekillerin ne olduğunu biliyor musunuz?
•Peki hangi şekiller var burada?
•Bu şekiller hangi renk kartonlardan yapılmış?
•Bu şekillerle sizce ne yapabiliriz? gibi


Sohbetten sonra her bir geometrik şekil için bir hareket belirledim .
DAİRE:Kolları yukarı kaldır
ÜÇGEN:Yere çömel
DİKDÖRTGEN:El çırpma
KARE:Oturduğu yerden yukarı zıplamak

Ve onlardan bu geometrik şekillerin isimlerini söylediğimde bu hareketleri birlikte yapacağımızı söyledim.Tabi ki bu hareketleri hemen öğrenemeseler de 4-5 kez tekrarladıktan ve alıştırmalar yaptıktan sonra artık hareketleri öğrenmişlerdi ve ben mesela dikdörtgen dediğimde el çırpmaya hazır hale gelmişlerdi.Daha sonra da etkinliği hızlar katarak bir geometrik şekilden diğerine geçerek yaptırdım ve bu şekilde psikomotor alanda gelişimlerine katkı sağlamış oldum.




Etkinliğimizin bitiminden sonra şekillere bakarlar iken bir kare J


11 Aralık 2011 Pazar

ETKİNLİK TRENİ 1. HAFTA -YIRTMA YAPIŞTIRMA

 Etkinliğimiz için kullandığımız malzemeler

  Yırtma-yapıştırma etkinliği için çizdiğim çiçek modeli

        İlk önce renkli elişi kağıtlarını Gülsümnur ile  ufak ufak parçalar halinde                       yırttık ve her bir yaprağa farklı renklerde elişi kağıtları yapıştırdık.








VEEEEE müthiş çalışması ve GülsümNur





9 Aralık 2011 Cuma

ÇOCUK BESLENMESİ-SAYFA 45-ANA-ÇOCUK SAĞLIĞI MERKEZ,

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI AŞI TAKVİMİ-2011
Bu benim powerpointte ayrıntılı olarak görebilmeniz için  oluşturduğum aşı takvimi  
Hep-B:Hepatit-B Aşısı 

BCG:Bacille Calmette-Guerin Aşısı
DaBT-İPA-Hib:Difteri,aselüler Boğmaca,Tetenoz,İnaktif Polio,Hemofilus influenza tip b aşısı(Beşli karma aşı)
KPA:Konjuge Pnömokok Aşısı
KKK:Kızamık,Kızamıkçık,Kabakulak aşısı
OPA:Oral Polio Aşısı
DaBT-İPA:Difteri,aselüler Boğmaca,Tetenoz,İnaktif Polio,İnaktif Polio(Dörtlü karma aşı)
Td:Erişkin Tipi Difteri-Tetanoz Aşısı
R:Rapel(Pekiştirme



Buda  aile sağlığı merkezinden aldığımız asıl aşı takvimi

BROŞÜRLER
-Doğum öncesi bakım broşürü
-Doğum sonrası bakım broşürü
-Emzirme ile ilgili broşür 

BU BROŞÜRLERDE DİKKATİMİ ÇEKENLER 
DOĞUM ÖNCESİ BAKIM İLE İLGİLİ;
Gebelik boyunca en az 4 kez KONTROL ŞART 
Sizin ve doğacak bebeğinizin sağlığı için EN AZ BİR KEZ doktorunuza genel muayene yaptırın.
1.KONRTOL=İlk 14 hafta içerisinde
2.KONTROL=18-24.haftalar arası
3.KONTROL=30-32. haftalar arası
4.KONTROL=36-38. haftalar arası

DOĞUM SONRASI BAKIM İLE İLGİLİ;
KONTROL ŞART
Doğumu izleyen;
İlk 24 saat içinde
2-5.günlerde
2. haftalarda
6.haftada 
SİZ VE BEBEĞİNİZ İÇİN DOĞUM SONRASI BAKIM HİZMETLERİ;
Aile Sağlığı Merkezlerinde
Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezlerinde
Toplum Sağlığı Merkezlerinde
ÜCRETSİZ VERİLMEKTEDİR.
AİLE PLANLANMASI İLE İLGİLİ;
İki gebelik arasında en az iki yıl olmalıdır.
Bu;sizin ve bebeğinizin sağlığı açısından önemlidir.Bu nedenle,mümkünse eşinizle birlikte aile planlanması danışmanlığı alarak,size uygun olan yöntemi seçin.
EMZİRME İLE İLGİLİ;
  • SİZİN VE BEBEĞİNİZİN SAĞLIĞI İÇİN EMZİRİN.
  • ANNE SÜTÜ EN DOĞAL VE EN TAZE BESİNDİR.
  • NE KADAR SÜRE BEBEK EMZİRİLMELİDİR?
Bebeğinize ilk 6 ay sadece anne sütü verin,6 aydan sonra 2 yaşına kadar ek besinlerin yanında emzirmeye devam ediniz!
  • BEBEK NE ZAMAN EMZİRİLMELİDİR?
Her ağladığında emzirilmelidir.
  • SÜTÜMÜZÜN ARTMASI İÇİN NE YAPMALIYIZ?
Bebeğimizi sık sık emzirmeli ve bol sıvı tüketmeliyiz!